שלטי ענק בנתיבי איילון – סיפור בהמשכים

 
האירוניה היא שמי שבאמת רוצה לדעת מה יקרה לשלטי החוצות שבנתיבי איילון ובדרכים הבינעירוניות מופנה כעת לנהג הישראלי מאזור המרכז – הוא יודע ודבריו קודש הם (וברור לכולכם שהתקשורת  מנהלת את הדברים הכי טוב שאפשר) 
 
הנהג הישראלי בטוח, לא רק חושב או סבור – שימו לב, הוא בטוח (!!!) ששילוט ענק משתלב היטב בנוף ואין לגבי זה כל בעייה מבחינתו…
 
אז למה הכריזה לאחרונה התקשורת – כן, אותה תקשורת, ש"הכנסת התקפלה" כשהצעת החוק של מרציאנו: חוק הדרכים (שילוט) (תיקון – שילוט חוצות), התשס"ז – 2006 אושרה סופית בוועדת הכלכלה והיא תוצג לקריאה טרומית? 
  
למי שמעוניין כמוני לדעת יותר, הנה הנקודות העיקריות:
 
–      בסוף אוקטובר 2007  התקיים דיון בוועדת הכלכלה של הכנסת שם נאמרו דברים מן הסוג הזה

שרון קנטור (נציגת עיריית תל אביב):
 
            …דבר שני, לגבי היסח הדעת, כל הדיוט ותם יודע שאין ספק ששלט פרסום נמצא כדי להסיח את הדעת, כל דבר אחר שייאמר הוא פשוט התחכמות. אחרת לא היה כל כך הרבה כסף בתחום הזה, אנשים שמים טריליונים של כסף כדי להסיח את הדעת.
לגבי הדיון הסביבתי, מדובר על דמותו של המרחב הציבורי בישראל. לא על שלט זה או על שלט אחר. המרחב הציבורי הוא גם הכבישים האל וגם חוף הים לצורך העניין וגם הכינרת. למי המרחב הזה שייך? אנחנו באים לטעון שהמרחב הזה שייך לכל האזרחים. לא ל- ב.מ.וו לא ל- HP ולא לכל אחד אחר, גם לא ליקבי בנימינה שפרסמו גם בעיתונות ולא רק על שלטי חוצות.
 
            מאז 1966 (החוק המקורי לגבי שלטי חוצות) שונו הרבה דברים בישראל, שום דבר לא קפא כאן על שמריו, יש אינטרנט, יש אין ספור גופי תקשורת נוספים, יש פרסום בתוך חדרי שירותים ציבוריים, אנחנו מוכרחים לשים שלטים גם בדרכים הפתוחות? התשובה היא כמובן לא.
 
–            בג"ץ קבע לאחרונה שיש להסיר שלטי חוצות מנתיבי איילון עד סוף שנת 2007 ובדיון ספציפי נוסף לא אושרה לחברת נור ארכה נוספת של חצי שנה לביצוע החלטה זו. (משה נור הוא יו"ר פורום פרסום חוצות, וגם מנכ"ל נור סטאר מדייה). בדיון שהתקיים בבג"ץ  הטיפה עו"ד דינה זילבר, פרקליטה בכירה במחלקת הבגצ"ים בפרקליטות המדינה ל"ניקיון סביבתי מכל זוהמה פרסומית של התאגידים הגדולים המשתלטים עלינו". "שיטפון של אשפה פרסומית מציף אותנו מכל הכיוונים…." כך לדברי עו"ד זילבר המצטטת מתוך ספרו של קאלה לאסן "שיבוש תרבות".
 
 
–           השבוע התברר שהחלטת בג"ץ עומדת בסימן שאלה. הצעת החוק של מרציאנו אושרה בועדת הכלכלה של הכנסת וזו העבירה אותה לקריאה ראשונה שנייה ושלישית. 
 
 
–          גם הנהגים שהתראיינו ל-YNET חושבים שאין בעייה….הם רוצים את שלטי הענק, ואתם? 
 
 
 
 
 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • איתי  On 17 בינואר 2008 at 4:15 pm

    שרון קנטור- אמנים למען סביבה וקיימות

  • איתי  On 17 בינואר 2008 at 4:22 pm

    מגיע למסקנה שמשרתת את בעלי ההון ולא את האזרח הקטן. אחלה עיתונאי חוקר.

    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3415399,00.html

  • אבי  On 17 בינואר 2008 at 5:01 pm

    כרגע ב-17.1.08, בשעה 17:00 יותר אנשים הגיבו נגד הצבת השלטים בוואי נט מבעד. 213 אנשים הגיבו נגד הצבת שלטים באיילון ורק 126 הגיבו בעד הצבת שלטים באיילון. העם נגד הצבת השלטים.

  • תרצה  On 17 בינואר 2008 at 5:29 pm

    את הפוסט. הכותרת ששמו בווינט אומרת משהו על הנהגים שהתראיינו ולכן הזמינו את הציבור להגיב. כחוקרת תקשורת צר לי לאכזב אותך, מה שקובע הוא הכותרת – כך לפי מחקרים. מישהו קורא יותר מזה?

  • נור לן על שמריו  On 26 במאי 2008 at 10:29 am

    עם כל הכבוד לעיריית תל אביב, תאגיד נור לן על שמריו – אין ביטוי מתאים יותר – בכל הנוגע להגנה על האזרח שרוצה להגיע בשלום לעבודתו בבוקר. העירייה הייתה צריכה להגן על תושביה במקום למכור את המרחב הציבורי לכל המרבה במחיר.

  • שלט פלריג  On 25 בינואר 2009 at 10:19 am

    שלט פלריג הוא התשובה לכל שלטי החוצות בנתיבי איילון

  • יוני  On 11 ביולי 2013 at 1:52 pm

    שלטי חוצות תמיד היו חלק מהנוף של הכביש

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: