הבחירות לנשיאות ארה"ב

אתר האינטרנט המוצלח של USATODAYמציע מבט על פנים שונים של הרטוריקה, החל ממספרים וסטטיסטיקה וכלה בהתמקדות בפרמטרים שהם לב ליבה של הרטוריקה – אתוס, פאתוס ולוגוס.  

  

 
 
 
 

  

 

 

   

בהשוואה סכמתית זו ניתן להפעיל את הנתונים באופן אינטראקטיבי. ההשוואה ממחישה את עיקר-העיקרים, כישורי התקשורת של בוש וקרי.  

כדי להגיע לשרטוט הסכמתי, יש להעלות את העמוד, לרדת למטה עד לקופסה מצד ימין שבה מופיע דיוקנו המצולם של קרי וללחוץ על Graphic: Campaign ad analysis  

לחיצה על 4 לינקים בראש הסכמה תאפשר לכם להגיע לארבע קטגוריות: 

בקטגוריה (1) מוצגת סטטיסטיקה של מספר הפרסומים בקמפיין של שני היריבים. ממצא מעניין הוא העובדה שקרי הקפיד להיחשף במקומות ציבוריים שבהם התקשורת קלטה אותו משוחח ונפגש עם קהל הבוחרים. – 178 שניות לעומת 73 שניות של בוש!!!  

בקטגוריה (2) יש מידע על כמות הזמן שהפרסומות הקמפיין ציינו במפורש את שמו של היריב.  הממצא המשמעותי הוא שבתשדירי הקמפיין של קרי צוין שמו של בוש רק 14 פעם. בתשדירי הקמפיין של בוש צוין שמו של קרי 40 פעם!   

רוב זמן השידור בתשדירי הקמפיין של קרי הוקדש להבהרת מצע הדמוקרטים. בתשדירי הקמפיין של בוש הושקע מעט מאוד להבהרת מצעם של הרפובליקנים.   

ממצא משמעות נוסף בתשדירי הקמפיין של בוש הוא, ששמו צוין רק 4 פעמים. בתשדירי הקמפיין של קרי, שמו צוין 34 פעמים.   

בקטגוריה (3)מצוירת מפת ארה"ב על כל מדינותיה. מובלטות 19 מדינות שבהן הקרב בין המתמודדים חריף ביותר, משום שמתרכזים בהם 198 אלקטורים מתוך 270 שהוא הרוב הדרוש כדי לזכות בכס הנשיאות.   

בקטגוריה (4) מוצג המסך המדהים ביותר, המסכם את ה"לוגוס" ה"אתוס" וה"פאתוס" של הקמפיין.  באמצעות העכבר אפשר להגיע לקטעים המייצגים את ה"אתוס" – תשדירים עם מסר שלילי על היריב, תשדירים עם חזון וביוגרפיה חיובית של המועמד, ובעיקר, תשדירים המיועדים לשכנע את הציבור שהמועמד המסוים אמין ומהימן. קטעים המייצגים את ה"לוגוס" וה"פאתוס" – מגלות מה דעתו של כל מועמד בסוגייה המוצגת בתקשורת כסוגייה קריטית (למי שמכיר, אפקט ה"פריימינג"). כאן יש למועמד אפשרות לשכנע באמצעות רגש (הוא הרס, חיבל, גזל, שדד) ובאמצעות ההגיון (אני כבר הכנתי תוכניות לשיפור המצב, ואם יש לו זמן הוא גם מספק את פרטי התוכניות).

Trackbacks are closed, but you can post a comment.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: